kremalı brokoli çorbası


ev-vett! sonunda çok merak edilen tarifi başta kaldırımmühendisi olmak üzere herkes için veriyorum. ama önce biraz laflayalım çorba hakkında :)

tarifi araştırırken patatesten tutun da, salçalı ekmeğe kadar bissürü alakasız malzeme eklenebildiğini gördüm. en beğendiğim tarif şu:

ilk önce brokoliyi (miktarı sizin açlığınızla doğru orantılı olarak değişiyor tabii, yarım kilo diyelim hadi biz. açım, evet.) az miktarda suyla haşlayın ve süzün. brokolilerin haşlandığı esnada, başka bi' tencerede ince doğradığınız soğanları (ki bu benim en beceremediğim kısmı) ve sarımsakları tereyağında pembeleştirin. (tarifte tereyağı diyor yani, ama benim pek tercihim diil, daha hafif yağlarla konseptine daha uygun ve daha güzel oluyor.) tam o sırada, unu da ekleyin ve kavurun.
kavurduktan sonra, bi' paket krema (yarım kilo için bu) ve su ekleyin. (su göz kararı artık, çorbanın kıvamını nasıl istediğinize göre.) hemen sonra, brokolileri ve tuzunu (bulyon da olabilir tabii, hatta bence daha bile güzel olur) da ilave edin. ve sonuna geldik, çorbayı blendırdan geçirin ve kaynatın.

hem-men anlayabileceğiniz gibi en beğendiğim tarif olmasının sebebi en kolayı olması. yemekteyiz'deki bi' adam da böyle yapmıştı. (linkteki fotoğrafın altında kendi yorumu da varmış bu arada)


ve şimdi sırada benim kremalı brokoli çorbam, buyursunlar..



evet buydu, ne sanmıştınız ki..

6 kez ağzı olan konuşmuş:

Adsız dedi ki...

tesadüfen denk geldim blogunuza, çok merak ettim tarifi, çok güzele benziyor.

hemen yapıcam :))

esra

ozke dedi ki...

yavru kuşlar uğraşmayın hazırı var ya hemide 56 kalori falan filan :)

andromeda dedi ki...

en son linkte vermiştim zaten o hazır olanın linkini, dikkat etmemişsin, tabii aynı hazır olandan bahsediyosak :)

56 kalori olduğunu bilmiyoum ama, iyiymiş :)

achmeth dedi ki...

la burokoli?!

yine mi sen!?

çık git yahu insanlığın hayatından. meymenetsiz bitkimsi, bonzai ya da her neyse. yazık lan vallaha yazık. güzide mercimek çorbası varken bu ne böyle?!

andromeda dedi ki...

yaşasın brokoli çorbası!

scherzi dedi ki...

Yukarıda yabancı birisi yorum yazmış bak hiç ilgilenmemişsiniz. ohoo, ben mi uğraşıcam bu blogun her şeyiyle. biraz hümanist olun.