cevabı olmayan sorular



hah iki yanıma soru işaretlerini alınca başlıkla uyum içinde, ahenkle dans edercesine tuşluyorum klavyemin kirden yazıları okunmaz olmuş tuşlarını.

daha girişinden itibaren sarmalı bir yazı. balık baştan kokar hesabı, baştan sarmalı sarmalamalı. okuduğun zaman bir sonraki cümleyi merak eder bulmazsan kendini, olmamış demektir o yazı benim nezdimde. ha nezdimin önemini nezdimden başkası bilmiyor ama olsun burada amaç neticede nezdimin nezdime ifade ettiği önemin derecesini yansıtabilmek. nasıl da seri saçmalayabilitem var değil mi?

güneşli bir pazar günüydü, izmir için en azından. izmir atatürk lisesi'nin arka bahçesinde dev çam ağaçlarının altında oturması gerçekten eğlenceliydi. geleneksel pilav gününe mezuniyetimin üzerinden 6 yıl geçtikten sonra katılmaya karar verdiğimden okuldaydım. zaman nasıl geçiyor derler ya, onun ne anlama geldiğini öğrenmesi garip bir şeymiş. enteresan.

pilavı yedim, sınıfları gezdim, birkaç eski arkadaşla karşılaştım. hepsiyle kısa havadan sudan konular içeren ve sonra görüşülmeyeceğini bildiğin halde "sonra görüşürüz" şeklinde bitirdiğim kısa sohbetlerde bulundum. garip.

beraber geldiğim iki arkadaşımla, ki birisi kız arkadaşım-mı?öyle mi sahi? başlığa geçiş zamanı geldi artık değil mi-, okuldan ayrıldık kordon'a indik. hani hava güzel, birer kahve içelim diye.

kahveler içildi, konuşmalar yapıldı, kız arkadaşım-mı?- olmnayan arkadaş ayrıldı yanımızdan. başbaşa kaldık. hafızamın balıklarla kapışmasından olsa gerek, net hatırlamıyorum konuşmayı ama aklımda kalanı biliyorum.

cevabı olmayan bir sürü soru.

insan neden bilmez ki sahi soruların cevaplarını. garip-başlık garip de olabilirmiş aslında- cevabı olmadığı için elbet ama niye olmaz ki cevabı sorunun? yalan demek olmaz, işin doğrusu ise düşünmedin cevabı. bilmiyorsun işte. sustukların cevaptan sayılmaz, karşı taraf sana cevap bekleyen gözlerle bakar. sessizlik oluşur, sessizlik anı ile yarattığı ilişki arasında korelasyon vardır. logaritmik artış gösteren bir ifadedir bu süreç. sessiz kaldıkça darlanırsınız. zaman kazanmaya çalışırsınız. neticede hoca çalışmadığınız yerden patlatmıştır soruyu. geçiştirmek hiç olmaz, geçiştirdiğiniz her soru size yol su elektrik olarak geri döner.

öff sıkıldım, şimdilik iyi geceler...

0 kez ağzı olan konuşmuş: