muzaffer uzunkaya-3

kendisini tanıdıktan sonra fark ettim ki, çok daha önce tanısaymışım hayatım çok daha kolay olabilirmiş.

ezan sesleri: anneannemin ablası, yani annemin teyzesi 3 yaşındayken kısa etek giyiyorum diye söylenip bi' sebeple bu sebeple beni sabahın köründe uyandırmaya çalıştığında (zaten kendisini çok görmedim, tanımadım), (yatmadan önce bi' kere bu şiiri okusaydım, sanıyorum beni uyandırmazdı),

fındık: ilkokulda yerli malı haftası'nda 'yerli malı yurdum malı herkes onu kullanmalı' diye bi' solukta okunan şiirlere alternatif olarak,

annelerimiz: yine ilkokulda, hayat bilgisi dersinde,

ahlak çöküyor: ortaokuldaki tutucu inkılap tarihi hocamla ilişkilerimi düzeltmekte,

ah yalan dünya, ah fani dünya: çok uzun bi' duayı bi' türlü ezberleyemediğim için yine ortaokulda üstüme çok gelen din kültürü ve ahlak bilgisi hocası'ndan kurtulmak için 'onu bilmiyorum, ama bakın ben ne biliyorum' diyerek tüm şirinliğimle,

eşref bey: hayata karşı tavrımda,

tüketimden gelen güç: üniversite birinci sınıfta ekonomi dersinde,

artık çok çalışacağız: geçen haftalardaki structure of turkish economy dersinin ödevinde,

bu vatan: business finance dersinde finansal analiz raporu hazırlarken araya sıkıştırılmış bi' şekilde

kullanabilirdim bu şiirleri sevgili okuyucu. ve dalga geçmiyorum. geçen hafta tanımış olsaydım kendisini, ödevimin sonuna 'appendix for fun' kısmı yapar, sunumun da 5 dksını bu güzide şairimizin konuyla ilgili eserleriyle geçirirdim, sunumum oldukça eğlenceli olduğu için alacağım ekstra puanlar da cabası. neyse 'geçmişe hayıflanmak yerine yarınalara bakalım' diyor ve bu yazıyı kendisini ciddiye almayanlara ithafen kendisinin 'asla mutlu olamazsın' adlı eseriyle noktalıyorum:

dünya senin olsa,
her istediğin yapılsa,
bil ki huzur bulamazsın,
asla mutlu olamazsın.

yaradan öyle yaratmış,
kainata ismini yazmış,
onunla huzur bulunur,
onunla mutlu olunur.

o varken kalbimizde,
her yer cennettir bize.
her varlığı severiz,
çünkü o yarattı deriz.

varlık ile yokluk birdir,
bir tek o yeter bize.
verirse o vermiştir,
rahmetle bakar hepimize.

kalbin zengin olunca,
artık fakirlikten korkma.
çünkü imtihan yeri dünya,
varlıkta şükürle,
yoklukta sabırla.

yaradan’a inanmadıysan,
başını secdeye koymadıysan,
hak’ kın (c.c) ismini anmadıysan,
asla mutlu olamazsın.

bir hastaya varmadıysan,
yetime el uzatmadıysan,
insanlara faydalı olmadıysan,
asla mutlu olamazsın.

devlet’e vergini vermediysen,
ona borcunu ödemediysen,
yetimin hakkını yediysen,
asla mutlu olamazsın.

02.12.2007

şebinkarahisar-giresun

muzaffer uzunkaya

1 kez ağzı olan konuşmuş:

mercimek dedi ki...

Andro!

çok doğru, muazzam tespitler, tekrar tebrik..